Nyheter

Helt plötsligt vill alla lyssna

Med bakgrund i att 60% av Sveriges befolkning i åldern 20–50 år redan idag föredrar att lyssna på podcast, är potentialen inom jobbannonsering enorm. Det faktum att majoriteten av allt podcastlyssnade sker “on-the-go” bidrar till att ljudmediet är det format som idag bibehåller konsumentens uppmärksamhet överlägset längst. Vi kan nu hjälpa företag att dra nytta av detta för att berätta, med egna ord, varför en jobbkandidat skall arbeta på just ditt företag.

Quadruped Rekrytering samarbetar nu med Jobcast om hur företag på detta sätt kan utveckla och arbeta med employer branding och innovativ jobbannonsering. Genom att addera ett helt nytt ljudformat till respektive annons erbjuder vi en autentisk och personlig inblick i vad som gör varje företag, och varje ledig tjänst, så unik.

Låt kandidaten tidigt i rekryteringsprocessen få höra hur företaget och rekryterande chef personligt berättar om jobbet och vilka fördelar det finns i den lediga tjänsten. Vi producerar en snygg tight ”minicast” (ca 3 min) som du kan presentera på webb, SoMe och riktade utskick. Ljudspåret förpackas i ett snyggt ”audiogram” med er logga, anpassad bild och länk till Spotify för smidig lyssning på valfri spelare. Kontakta oss för mer information! 

Nyfiken? Lyssna på exempel:

https://open.spotify.com/episode/3SdumoTe0PbhuMmnMVxBGU?si=9ec82f86cc56417a

Dela Nyheten

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på skype
Dela på email

Liknande nyheter

Vi använder oss av cookies på denna webbplats, när du surfar vidare så godkänner du användandet av cookies.
Klicka här om du vill veta mer hur vi jobbar med cookies och dina personuppgifter.